PROGRAM II FORUM MARKETY REMONTOWO-BUDOWLANE

16 maja 2019, czwartek


9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:30

Otwarcie Forum i sesja networkingowa

RYNEK MARKETÓW BUDOWLANYCH: TRENDY, ROZWÓJ, PROGNOZY

9:45

SEKTOR W ŚWIETLE DANYCH MAKROEKONOMICZNYCH

Wyzwania polskiej gospodarki na tle Europy
– najważniejsze zmiany makroekonomiczne i ich konsekwencje dla sektora

Michał Bundyra, Główny Ekonometryk, PMR

  • Polska na tle regionu – najważniejsze trendy i wskaźniki dla rynku lokalnego vs UE
  • Uwarunkowania makroekonomiczne istotne dla rozwoju budownictwa i handlu detalicznego
  • Bilans ryzyk dla gospodarki i ich potencjalny wpływ na rynek remontowo-budowlany

10:00

Sesja pytań i odpowiedzi


10:10

DANE I PROGNOZY PMR

Top trendy retail a rynek marketów budowlano-remontowych w Polsce
– możliwe scenariusze i perspektyw rozwoju nowych formatów

Jarosław Frontczak, Dyrektor Sektora Handlu Detalicznego i Budownictwa, PMR

  • Trend proximity, a markety budowlano-remontowe
  • Co może zatrzymać rozpędzoną konsumpcję i kiedy?
  • DIY czy DIFM – Polska na tle innych krajów. Co z tego wynika?
  • Ogrody – chwilowy trend, czy długotrwała zmiana

10:25

Sesja pytań i odpowiedzi


10:35

RYNEK W OCZACH DETALISTÓW

Globalizacja, regionalizacja, digitalizacja: czego się spodziewać na rynku home & garden w ciągu najbliższych 5 lat? Plany i wyzwania sieci handlowych

Moderator:
Jarosław Frontczak, Dyrektor Sektora Handlu Detalicznego i Budownictwa, PMR

Eksperci:

  • Katarzyna Stefanide, Dyrektor Generalna, MGI POLSKA, BRICOMARCHE
  • Justyna Zasowska, Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu, OBI
  • Mirosław Lubarski, Członek Zarządu, Dyrektor marketingu, GRUPA PSB HANDEL, MRÓWKA
  • Krzysztof Sobiechowski, Wiceprezes Zarządu, MAJSTER BUDOWLANE ABC

11:15

Sesja pytań i odpowiedzi


11:25

Przerwa kawowa


SKLEP PRZYSZŁOŚCI I OPTYMALIZACJA PROCESÓW

11:45

DANE I PROGNOZY PMR

Sklep przyszłości – zmieniający się market, czy zupełnie nowy format?

Bartosz Bolecki, Starszy Analityk Handlu Detalicznego, PMR

  • Przykłady konceptów sklepów DIY z innych rynków
  • Innowacyjne rozwiązania w sklepach DIY
  • Ocena wybranych innowacyjnych rozwiązań przez klientów sklepów

12:00

Sesja pytań i odpowiedzi


12:10

CASE STUDY BRICOMARCHE

Logistyka jako wartość dodana w obsłudze klienta i rozwoju sprzedaży

Dariusz Kierski, Dyrektor Logistyki, MGI POLSKA, BRICOMARCHÉ

  • Wpływ oczekiwań klientów na organizację łańcucha dostaw
  • Strategia rozwoju wyzwaniem dla modelu logistycznego
  • Rola dostawcy w rozwoju sprzedaży

12:25

Sesja pytań i odpowiedzi


12:35

Lunch


SPRZEDAŻ Z PERSPEKTYWY KLIENTA

13:25

DANE I BADANIA PMR

Klienci B2C i B2B w branży remontowej
– różne potrzeby zakupowe i ich konsekwencje dla wsparcia sprzedaży

Stanisław Gorzula, Head of Market Research, PMR

  • Specyfika czynników decyzyjnych grup B2B i B2C dla formatu marketowego – różne potrzeby grup i ich realizacja w formacie
  • Różnice w grupach na poziomie shopper floor expierience
  • Zakupy B2B i B2C z wykorzystaniem kanału online
    – jakie perspektywy e-commerce powinien przyjąć format

13:40

Sesja pytań i odpowiedzi

13:50

CASE STUDY ATLAS

Rozwój w kanale nowoczesnym i tradycyjnym – dwa oblicza sprzedaży i pozycjonowania produktu

Paweł Kisiel, Prezes Zarządu, GRUPA ATLAS

14:05

Sesja pytań i odpowiedzi

14:15

CASE STUDY KH STOFARB

Marka własna w branży remontowej
– perspektywy rozwoju i kategorie o największym potencjale

Mariusz Kardacz, Prezes Zarządu, KH STOFARB

  • Marka własna jako źródło zwiększania marży sieci detalicznej
  • Wpływ znajomości marek przez klientów detalicznych na potencjał rozwoju danej grupy produktów pod marką własną
  • Bariery rozwoju marki własnej wśród wykonawców

14:30

Sesja pytań i odpowiedzi


14:40

Przerwa kawowa


KIERUNEK E-COMMERCE

14:55

DANE I PROGNOZY PMR

Trendy e-commerce a sprzedaż materiałów budowlanych online w Polsce
– liderzy i rynki tradycyjne

Jarosław Frontczak, Dyrektor Sektora Handlu Detalicznego i Budownictwa, PMR

  • Rozwój sprzedaży materiałów budowlanych online vs offline
  • Najwięksi e-gracze w Polsce. Co z Amazonem?
  • Rola platform handlowych oraz serwisów wymiany informacji w sprzedaży materiałów budowlanych
  • E-ogrodnictwo – usługi czy produkty?

15:10

Sesja pytań i odpowiedzi


15:20

CASE STUDY ALLEGRO

Trendy zakupowe klientów i rozwój sprzedaży home & garden w internecie

Anna Krauze, Dyrektor Home&Garden, Allegro

15:35

Sesja pytań i odpowiedzi

15:45

DYSKUSJA PANELOWA

Współpraca producentów i dystrybutorów w perspektywie rozwoju nowych formatów handlowych i technologii, czyli gdzie leży potencjał po boomie

Moderatorka: Agnieszka Kurzemska, Ekspert Rynku, PMR

Wśród Ekspertów:

  • Mariusz Kardacz, Prezes Zarządu, KH STOFARB
  • Wojciech Węcławek, Dyrektor Zarządzający, PLATFORMA DLA REMONTU I BUDOWY
  • Paweł Kisiel, Prezes Zarządu, GRUPA ATLAS
  • Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu, GEBERIT

16:25

Sesja pytań i odpowiedzi


16:35

Podsumowanie Forum i główne wnioski

16:45

Zakończenie Forum